2015. július 28., kedd

Miért vegán?

Ugyan még 1 napja csak,hogy igazán vegán vagyok,de maga az elhatározás már 1 éve megszületett.
Mindent Gary,és az ő beszéde indított el bennem,és egy csapásra megváltoztatott.
Szívem szerint rögtön a közepébe csaptam volna,de nem tehettem,mert itt vannak a szüleim,akik mai napig-bár már kevésbé-azt hangoztatják,hogy még gyerek vagyok,hogy ez nem jó,hogy ez drága,gondolom ez minden velem egy cipőben járó fiatalnál így van.
Elsősorban az állatok miatt döntöttem így,nem bírom elviselni a tudatot,hogy miattam állatok szenvednek,majd halnak meg. Másodsorban egyszerűen rádöbbentem,hogy,amit eszem,az nem rég még egy élő állat volt,és most egy tetem a tányéromon. A tej,amit iszom,pedig a bocié,és nincs rá szükségem. Na és akkor ezért öljenek meg több állatot? Azért,amire nekem semmi szükségem?
Természetesen lehet,hogy valaki nem ért velem egyet,de engem ez már nem érdekel,az állatok oldalán állok.
Miután jobban a témába ástam magam,és olvastam,és olvastam,meg olvastam,arra is rájöttem,hogy mindezzel az egészségemnek is jót teszek.  Vegén emberek videóit néztem a youtube-on,és válaszait olvastam különböző oldalakon,beléptem facebook csoportokba,ahol a tagok szintén ezt a táplálkozást választották,és nem kellett több,mert mindenhol,egészséges,vidám,sportos,energiától kicsattanó,tudatos embereket találtam.
Továbbra sem vagyok lenéző azokkal,akik esznek húst,és nem igazán osztoznak a véleményemben,ilyet nem tennék,mert inkább segítek,vagy megvitatom a dolgokat ahelyett,hogy vitatkoznék bárki elveivel is.
Én így érzem jól magam,és mától még jobban oda fogok figyelni,mert mára ez már egy álmommá vált. Úgy érzem,hogy ez az életmód lelkileg is rengeteget változtat az emberen,én még el sem kezdtem igazán,de az,hogy tudom miről szól,mássá tett,mint,aki voltam. Harmóniára,boldogságra,és egyensúlyra lelhetek úgy érzem,és ez fantasztikus érzés.
  Imádom a gyümölcsöket,zöldségeket,és a vegán recepteket. Kellő odafigyeléssel pedig minden vitamin,ásványi anyag és fehérje is pótolható,emiatt aggódni,szinte felesleges.
Ez az én döntésem és örülök neki!




.



1 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy te is belevágtál a blogírásba! (: Sok sikert a vegánkodáshoz!

    VálaszTörlés